صادرات خاویار از ایران

خاویار از جمله بهترین محصولات صادراتی می باشد ، و دریای خزر بیش از ۹۳ درصد ماهیان خاویاری را دارد. صادرات خاویار از ایران به کشورهای مختلفی صورت می گیرد.
خاویار ،مواد غذایی پر انرژی و قوی است که ازتخم ماهیان خاویاری به وجود می آیدکه دارای طعمی لذیذ و بویی خوشایند است. خاویار از خانواده پروتئین ها است که اسیدهای آمینه آرزین ، هیستامین ، ایزولوسین ،لیزین و میتونین جزئی از پروتئین های تشکیل دهنده این ماده است. چربی خاویار از دو قسمت عمده تشکیل شده است که ۷۵ درصد ان را لستین و ۲۵ درصد دیگر را کلسترول تشکیل می دهد.
در خاویار اسیدهای چرب از نوع امگا۳ است .
نکته :اسید چرب از نوع امگا۳ در درمان بیماری افسردگی و بیماری های قلبی و عروقی موثر است.
خاویار همچنین برای درمان بیماری های گوارشی ،کم خونی (به دلیل دارا بودن عنصر آهن در خاویار) و التهاب مفاصل استفاده می شود،همچنین برای افزایش رشد مغز و هوش کاربرد دارد.
نکته :استفاده خاویار برای بیماران تحت شیمی درمانی باعث قوای جسمی انها می شود.

صادرات خاویار

صنعت خاویار در ایران

ماهیان خاویاری از دوران مادها در ایران وجود داشته است و ۹۳ درصداز ماهیان خاویاری جهان در دریای خزر می باشد ،در نتیجه مهمترین محل صید ماهیان خاویاری در ایران دریای خزر به خصوص سواحل بندر ترکمن است ،و نیمی از خاویار جهان از این بندر به دست می آید.

صادرات خاویار

چگونگی تولید خاویار

پس از صید ماهیان خاویاری از دریای خزر انها را با یک (ضربه زدن ) باچکش لاستیکی بیهوش می کنند.
نکته :بیهوش کردن ماهی به دلیل حرکت نکردن ماهی در حین خارج کردن خاویار می باشد.
خاویار (تخم ماهی ) را از شکم ماهی بیرون آورده (به روش سزارین ) و گاها مقداری از تخم ها در شکم ماهی باقی می ماند و با نشانه گذاری ان زا مجددا به دریا می اندازند تا هر ۶ ماه یکبار توسط ماهی این کار صورت بگیرد. بعد از مراحل گفته شده بخشی به صادرات خاویار از ایران به بازارها داده می شود.

صادرات خاویار

صادرات خاویار از ایران در بازارهای جهانی

ا توجه به تولید و تجارت ماهیان خاویاری ایران بخش زیادی از ان را به کشورهای مختلف از جمله : آستارا ،امارات ،اسپانیا ، ایتالیا و بلژیک و دیگر کشورها صادر می کنند.

مشاوره و فروش رایبد خاویار :
آقای فتحی
شماره تماس: 09113846944
شماره تماس: 09114623642
شماره تلفن ثابت: 02128426944
پست الکترونیکی: info@raibodcaviar.ir
سامانه پیامکی: 30004505004335
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید